Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nuda na stránke Fotky SME (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

vseobecne na celom portali

SME je nuda. Ak odratame platenych diskuterov, diskusia prakticky vymizela. Odbornost je trnom v oku, vitazi pochlebovanie a farmarske ficobijstvo.
 

Mal by si si

vybrať v ktorom jazyku chceš komunikovať aby si neprodukoval "lampasácku čechoslovenčinu" :-)
 

rozumel som mu

ja dokonca obcas zabrúsim do nemeckých výrazov ked ma slovenský synonym narychlo nenapadne. Ja viem. Tiez nie som Hviezdoslav
 
Hodnoť

ako to vidim ja...

chapem vase rozcarovanie.

no obavam sa, ze za danou situaciou je primarne iny faktor... a ten ovplyvnuje (nielen) diskusie na celom portali SME....

pretoze aj po rokoch toho uzasneho KLAVIRA sa citatelia a diskutujuci nedockali slubovanej kvality. a tak ostali len zeleni diskutujuci, ktori ale ani nemaju s kym diskutovat, ale ostavaju zeleni presne podla vasho motta: vytrvaju, ked uz do toho tolko investovali....


veru - platit, aby som mohol diskutovat..... chore...
 
Hodnoť

 

a teraz trošku z inej strany. ja som klasický turista-fotograf s obyčajným fotákom, ktorý "profíci" a všetználkovia ani nepovažujú za foťák. ale mne na moje zábery stačí, robím ich sebe pre radosť a ako spomienku.nebaví ma a ani sa mi nepáči dodatočné upravovanie fotiek, ich retušovanie, sýtenie farieb, korekcie a podobné technické serepetičky. proste mám rád surový obrázok, často možno technicky nepodarený, ale s výpovednou hodnotou (minimálne pre mňa). a ako taký nadšenec som si samozrejme založil konto na nemenovanom webe s fotkami, veď sa učím, každá pomoc a konštruktívna kritika dobrá... nepríjemné bolo moje prebudenie do reality. človek sa nedočká ničoho viac, než stupídnych narážok, zhadzovania, kritiky (nie tej konštruktívnej, len proste robíš to zle, čo tu chceš). profi fotografi sa väčšinou tvária ako polobohovia, ktorý sa s tebou nebavia ak nemáš nabúchanú zrkadlovku mimo finančných možností a potrieb bežného smrteľníka, ďalšia časť diskutérov sa pasuje za profesorov techniky ako fotografovať, bez retuše by nepochválili fotku ani profíkovi z national geographic, ale opäť človeka len skritizujú, ale radu nedajú. a to ani nespomínam siahodlhé litánie na nesprávne dispozície, že takto sa predsa nefotí, tento záber je vhodný len do koša, takýto amatérizmus, na toto sa nedá pozerať a pod.
neskôr som presedlal aj na fotky.sme a ďalšie weby, no prakticky všade som sa stretol s rovnakým prístupom (česť výnimkám) a vykašľal som sa na to. dnes fotím celkom slušne (dokonca aj tým lacným nepodarkom, ktorý mi ofrflala väčšina profíkov, len jeden mal trpezlivosť a za pár minút mi vysvetlil, ako sho správne ovládať ) ale nemám záujem sa pridať na akékoľvek fórum. moje znechutenie bolo príliš veľké. ak niekto z okolia potrebuje, rád mu s fotením pomôžem a podelím sa o skúsenosti, čo mám. ale naťahovať sa s "profíkmi" a vševedkami na nete... ďakujem, môj čas viem využiť užitnočnejšie.
V skratke - z mojej skúsenosti za "infláciu" fotografie nemôže ani tak rozmach prístrojov (ten v konečnom dôsledku môže mať opačný dopad), ako skôr neochota povolaných naučiť bežného človeka s daným prístrojom robiť a správne ho usmerniť (hoc len cez sériu jednoduchých blogov, článkov a fotonávodov)
 

z toho dovodu

som ja prestala chodit na akekolvek SK, CZ fotoportaly, ale len na zahranicne, kde vedia, co je konstruktivna kritika. :)
 

napr. na ktoré

daj niekoľko tých portálov
si tam pod nickom nocturnis nox?
 

napr. ephoto.com

mam tam iny nick.
 
Hodnoť

 

Z tvojho blogu mam pocit ze si fotograf "zo starej skoly" a strasne ta hneva, ze fotografovanie dnes uz nie je dopriate len par vyvolenym. Ze to uz nie je (len) ta zahadna alchymia poklepkavania vyvolavacieho tanku s ustalovacom za tajomneho svitu cerveneho svetielka a napisu na dverach "nevstupovat!", okolo ktoreho ostatni chodili po spickach. Mozno sa mylim, ale tak mi to pripada. Ako nostalgicke povzdychnutie pri spomienke na casy, ktore sa uz nevratia...
 

Oponuji ...

... ti. Me pripadne, ze autora hneva, ze se lide dnes vic nesnazi. Viz. co pise: Dobry fotograf dovede udelat snimek vpodstate s cimkoli.
Dnes je k dispozici technika jako nikdy a paradoxne je takova zaplava obycejnych cvaknutych obrazku, az si vsichni zvykli, ze toto je standard a nesnazi se o vic. Skoda. Zlepsovat se muze kazdy a stale.
 

snapshoty

vzdy boli a budu :) Kto sa trosku viac zaujima o fotenie, tak poskusa aj zmeny uhlov pohladov, svetelene podmienky, detaily... vycibri si oko fotografa..ale vacsinova populacia bude robit snapshoty, lebo pre nich je foto ako dokument, spomienka... a na tom nic nie je zle... horsie je, ked take fotky absolutne nekriticky prihlasuju napr. do fotosutazi :)
 

 

Ak by to autor myslel tak, potom preco tvrdi ze:

"...Všelijaké "šmátratká" (smartfóny) a low-endové zrkadlovky spôsobili takú infláciu fotografie, ako nikdy..."

To prave vyzera ako lamentovanie nad tym, ze technika je taka dostupna. Pritom za kvalitu fotiek (co je samo o sebe dost vagny pojem) urcite nemoze technika, ale ten kto ju pouziva. Osobne si myslim ze low-endove zrkadlovky *maju* svoje miesto aj zmysel! Vdaka nim maju amateri pristup k technike, na ktoru kedysi bolo treba pol rocny plat. Ludia ktori by bez zrkadloviek zostali u "malych" kompaktov a o hlbke ostrosti mohli akurat tak citat a snivat, teraz maju moznost si to vyskusat.

Druha vec, nemozes od kazdeho chciet aby bol "dobry fotograf" (btw, co to je?). Tak ako nie kazdy majitel vodicskeho preukazu jazdi ako Vettel, takisto nie kazdy majitel zrkadlovky musi hned fotit ako (dopln si dakeho renomovaneho fotografa).

Hovoris o zaplave "obycajnych cvaknutych obrazkov". To je tvoj pohlad na vec. Pre autora prave taky obrazok moze predstavovat to, co chcel zachytit. Uz som to to kedysi pisal: dobra fotografia je taka, ktora sa paci ludom, ktorym je urcena. Nie taka, ktora sa paci autorovi blogu (ak ju niekto nefotil prave pre neho), ani taka ktora sa paci hodnotiacej porote na vystave fotografii (ak do takej sutaze fotku nehodla prihlasit).
 

Dobrý fotograf

Dobrý fotograf je hladný po konštruktívnej kritike, pretože tá ho posúva ďalej. "Fotič" kritiku odmieta. Pretože tá ráňa cez pocity fotkou prezentované jeho vlastné EGO.

TJ alias Commandcom
 

 

akurat ze dobry fotograf chce pocut tu kritiku predovsetkym od ludi, pre ktorych tu fotku fotil. Ak fotim dovolenku pre svoju rodinu, zajima ma nazor mojej rodiny. A ked mi manzelka povie "skoda, ze si spravil iba desat fotiek toho uzasneho zapadu slnka nad morom", tak nabuduce pre nu takych fotiek nasekam stovky, nech ma radost. A ze pritom bude expert ako ty ohrnat nos a hovorit cosi o "cvakani" a "inflacii fotografie", to ma teda velmi zaujimat nebude. Pretoze v tomto pripade chcem fotkami uspokojit moju rodinu, nie teba.
 

Gipsový trpaslík

v záhrade je objektívne gýč. Ale, ak sa Ti páči, nikto Ti nebráni ich tam mať trebárs sedem...
 

 

Prečo diskriminujete Snehurky?

Mohli by sa uraziť.
 
Hodnoť

 

Ono vždy niake fórum alebo stránka zažije svoj boom a ,,zlaté časy,, a potom jednoducho ,,zomrie,, sám som bol na veľa fórach kde som vedel diskutovat aj cele poobedie , teraz tie fóra bud neexistuju alebo sú mrtve , to je jednoducho tak v svete internetu :)
 
Hodnoť

A nie je to práve pre toto?

Citujem:
"A často aj iskrilo, až musel „ a d m i n “ zasahovať.
Dnes je tu mŕtvo. A to je škoda."

Vysvetlím:
Skutočná (dobre poznaná a zažitá) forma, ako admini a cenzori v Sme pochopili svoju úlohu, bola despotická.
A, pokiaľ vieme, despoti (nikdy) - neoplývali veľkou inteligenciou. A už vôbec nie pochopením.
Skôr prekypovali pohŕdaním človekom, panovačnosťou - a dokonca (v dôsledkoch) sebazničujúcimi pudmi.
Nera či Caligulu asi netreba uvádzať,
ak tu máme mnohí veľmi dôvernú miestnu autentickú skúsenosť.
Z autopsie.

Preto, dnes bedákať,
podobne - ako napr. majiteľ nejakej reštaurácie, kam prestali ľudia chodiť - a má prázdno...
Je iba konštatovaním reality.

.

Apropo,
"až v druhej rade" (ako píšete) - "fotografia je o zdieľaní p o c i t o v".
Že tým sám nielen popierate predchádzajúce Vaše formulácie o výnimočnosti jedinečnej (umeleckej) fotografie,
a isté pohrdnutie bežnou, masovou pop-fotografiou, ktorá, ako sám uvádzate - je stelesnením pominuteľných tuctových pocitov, je iba hromadením obecne neoslovujúceho balastu.
Hodnoty, výhradne - osobnej, privátnej.

Vaše presvedčenie (a nie ste v tom sám), že tzv. umelecká či výnimočná fotografia,
nakoniec i maľba, socha, literatúra či poézia - sú "vyjadrovaním p o c i t o v", čo spolu s Vami rovnako zdieľajú aj tí, ktorých kritizujete,
je ten najväčší Váš omyl.

Keďže, všetko to, ku čomu by ste tak rád sa priblížili, kam by ste sa tak rád zaradili... teda, čo nie je tuctové,
má od pocitov (nálad, melanchólií a splínov) veľmi ďaleko.

Je to presvedčenie, je to filozofia, je to názor.
Ale, to zrejme - v atmosfére, aká sa na Slovensku po roku 1989, a, žiaľ aj v Sme vytvorila,
v situácii, kde jednookí kruto zavládli slepým, resp. za slepých považovaným,
vytváraním rôznych skupiniek - nadľudí, V.I.P.s a podobne,
determinujúcich našu tzv. demokraciu, ako akýsi neofeudalizmus, kde nemá človek právo na názor,
ak nie je konformný s jednookými.

Tak sa, prosím, ani nečudujte - Vašej osamelosti.
Kůl v plotě - již tady byl.
 


Najčítanejšie


  1. Dominika Dongova: Návod na to, ako milovať muža 596
  2. Mišo Šesták: Ruský generál: Slováci od Detvy sú polodivoký národ 541
  3. Vladimir Kurajda: Nórsko je konečne lacné 509
  4. Martina Paulenová: To máte chlapčeka? 497
  5. Michael Achberger: Potravinová pyramída: takto budete jesť zdravo a aj schudnete 433
  6. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XXIII. 380
  7. INESS : Gastráče: Tri argumenty a päť pseudoargumentov 269
  8. Andrej Šverha: Spišská Magura. Aj v Tatrách, aj nie 251
  9. Michal Šimečka: Ako dopadnú protesty v Bielorusku? 249
  10. Martina Hilbertová: Kto je v práci diskriminovaný viac ako ženy? No predsa matky 217

Rebríčky článkov


  1. Miroslav Galovic: Slovenské Černobyle. Rekapitulácia prvej série.
  2. Štefan Vidlár: Jin a Jang
  3. Jozef Legény: Sulíkova energetická zrada - Slovensko zadný dvor nemeckej energetiky?
  4. Robert Štepaník: diel 45 - cover me
  5. Štefan Vidlár: Zabili nám Ferdinanda
  6. Miriam Studeničová: Nekompromisná kritika knihy Jozefa Kariku "Strach"
  7. Adriana Boysová: Ako sa do neba kričí, tak sa z neho ozýva
  8. Vladimír Krátky: Nad Bratislavou sa blýska, hromy divo bijú !
  9. Kristína Jakubičková: Ako prekonať samu seba alebo beh na Pajštún
  10. Dominik Parajka: Prekvapil ma! Nový Hyundai i10 test


Už ste čítali?