reklama

Diagnóza podľa Petra Schutza

Ak by som chcel byť zlomyseľný, ako Peter Schutz vo svojom nedávnom komentári, tak si kľudne jedno slovíčko v nadpise odpustím. Ale ja zlomyseľný byť nechcem, ba ani nechcem riskovať ďaľší „ban" za nactiutŕhanie. No Peter Schutz to tentoraz prehnal, a na to reagovať treba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Peter Schutz objavil diagnózu. Na Nobelovku to nebude. Ani na štátnu cenu Klementa Gottwalda. Nie, že by chybil, ja sám sa k onej „diagnóze" slobodne hlásim. No Peter Schutz tentoraz namočil svoje ostré pero do blata replík typu „pochodujúci pedofili v Košiciach". Jeho komentár je plný tej istej nenávisti a neznášanlivosti, o ktorej sám píše.

Nejde totiž vôbec o Čaploviča a o nejakú cenzúru písmena „Ž" v šlabikári. Ide o to, že svojím komentárom a „diagnózou" v ňom uráža nezanedbateľnú časť slovenskej populácie, ktorej nie je jedno, aké „kaleráby" budú ich deťom v základnej škole do hláv natláčané.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobre, chápme a tolerujme všetkých rozvedených a slobodné mamičky. Chápme a tolerujme aj ostatné „inaké" spôsoby života. Nedávajme to však za vzor šesťročným deťom. „Přes to vlak nejede", povedali by naši západní bratia.

S Petrom Schutzom súhlasím v tom, že verejné prekáračky typu „Vašečka versus Pietruchová" neprispievajú k pohode v spoločnosti. No nesúhlasím s tým, že v záujme slobody a vlastného pohľadu na svet a život je možné jednostranne imprintovať najmladšiu generáciu. Nech si už myslí Schutz a iní kavierenskí intelektuáli, ktorí sa tvária, že sú „nad vecou", čo chcú.

O čo tu teda ide? C.G.Jung by dnešnú spoločnosť a kvázislobodné „genderové trendy" v nej diagnostikoval jednoznačne. Človek má tendenciu svoje vlastné zlyhania, neúspechy a „tiene" projikovať „na tých druhých". Nie ja som na vine, ale vláda, spoločnosť, sused, alebo manželka. Moje nedostatky nie sú mojimi nedostatkami, ale nedostatkom príležitostí, nedostatkom slobody, či rigiditou spoločnosti okolo mňa. Keď si k tomu pridáme mainstream, tak ako je nám predstavovaný priblblými seriálmi, reklamou a megaúspešnými filmami, v ktorých musí vystupovať nielen afroameričan, ale aj „inako" zmýšľajúca postava, a pojmeme to ako „štandard", tak naozaj je to „na mašlu", alebo na schutzovské lamentovanie nad akousi „diagnózou".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peter Schutz to tentoraz vo svojom komentári naozaj prehnal. Napriek tomu ho za to neodsudzujem a chápem, že ako profesionálny žurnalista musí sa snažiť držať svoje „pí-ár" v tej oblasti, kde mu zatlieskajú. Inak by na mlieko a rožky nezarobil. Ja sám sa rád k onej Schutzom odhalenej „diagnóze" hlásim. Rád by si ale som raz prečítal nejaký jeho komentár z opačného pohľadu. Tak by dokázal, že tým profesionálom naozaj je.

Tibor Javor

Tibor Javor

Bloger 
  • Počet článkov:  370
  •  | 
  • Páči sa:  17x

Človek s niekedy iným pohľadom na tradičné hodnoty. Spoznáte ma aj pod nickom "commandcom". Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFotografieVšeličoZamysleniaPotulky

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu