reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tibor Javor

Tibor Javor

Bloger 
  • Počet článkov:  370
  •  | 
  • Páči sa:  17x

Človek s niekedy iným pohľadom na tradičné hodnoty. Spoznáte ma aj pod nickom "commandcom". Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFotografieVšeličoZamysleniaPotulky

reklama

Fotografie

All for Jesus

Tibor Javor

All for Jesus

Politická vražda spred dvetisíc rokov neotriasla svetom, ale položila základ viery miliardy ľudí. Na stránkach mienkotvorných novín mystérium Veľkej noci dnes už nikoho nezaujíma. Pripomeňme si ho. Možno ako fotky z Instagramu...

  • 31. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 506x
  • 7
Aj more chodí spávať

Tibor Javor

Aj more chodí spávať

More chodí spávať keď stíchnu plážové bary a posledný plavčík zostúpi zo svojho stanovišťa. Okenice na hotelových priečeliach sa zatvoria a more si vydýchne spevom vetra.

  • 19. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 837x
  • 1
Mezi búrem a horama

Tibor Javor

Mezi búrem a horama

Je to zvláštna krajina. Trocha pripomína savanu. Najmä v lete, keď tráva začína žltnúť. Záhorská nížina...

  • 13. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 929x
  • 5
Mesiac fotografie 2013: To, čo neuvidíte

Tibor Javor

Mesiac fotografie 2013: To, čo neuvidíte

Portfolio Review je úplne iný svet, iné spracovanie a úplne odlišný pohľad na fotografiu. Odlišný od drvivej väčšiny fotiek, ktoré vídame aj na známych fotoportáloch, či webových prezentáciách. Predstavené fotografické portfóliá na medzinárodnej prehliadke Portfolio Review, ktorú zorganizoval po pätnásty raz Stredoeurópsky dom fotografie, sú bizarné, sureálne, pochmurné, a niektoré až desivé.

  • 12. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 290x
  • 3
Nuda na stránke Fotky SME

Tibor Javor

Nuda na stránke Fotky SME

Áno nuda. Nie pre „uhorkovú sezónu“, veď predsa z dovoleniek si obvykle privážame tie najúchvatnejšie zábery, ale preto, že takmer úplne vymizla kedysi bohatá a zaujímavá diskusia pod fotkami. Kedysi sa otvorene diskutovalo o technike, kompozícii, námetoch a žánroch a často sa debata pohybovala takmer na hranici diskusie odbornej. A často aj iskrilo, až musel „admin“ zasahovať. Dnes je tu mŕtvo. A to je škoda.

  • 27. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 524x
  • 18
reklama
Keď Diabli diablia, diváci sa divia...

Tibor Javor

Keď Diabli diablia, diváci sa divia...

Cigánskych diablov som naposledy videl pred časom na stupavských Dňoch zelá. Fenomenálna kapela s virtuóznym obsadením. Šarköziovci, primáš Banyák, či Zolo „Orientexpres" Grunza  sú muzikanti, akých je málo. Včera hrali na Červenom Kameni.

  • 30. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 919x
  • 0
Iba zopár fotiek: Cigáni

Tibor Javor

Iba zopár fotiek: Cigáni

Viem, správne by sa malo písať "Rómovia". Ale nejako mi to nejde cez jazyk. Taktiež viem, že štandardné fotografie Rómov sú iné. Buď zobrazujú ich chudobu a trápenie, alebo trápenie, ktoré oni niekedy spôsobujú okoliu. Ale, aj oni sú ľudia, aj oni sa vedia usmiať. Tak, ako na väčšine týchto fotiek.

  • 21. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 895x
  • 21
Smrť Liga-pasáže. Fotografie

Tibor Javor

Smrť Liga-pasáže. Fotografie

Nie je to tak dávno, kedy Liga-pasáž patrila medzi bratislavské najživšie centrum. Patrila do neho aj dolná casť Dunajskej ulice, Kamenné námestie so starým Priorom a hotelom Kyjev, Manderlák s Central pasážou, námestie SNP, Luxorka...

  • 10. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 205x
  • 16
Fotografický komiks

Tibor Javor

Fotografický komiks

Fotografický diptych je považovaný za nie jednoduchú disciplínu. Spojením dvoch často banálnych a niekedy aj bizarných záberov prináša novú vrstvu, nový význam a diváka núti hľadať súvislosti a nové myšlienky v pozadí. Obvykle sa diptychom autor snaží vyjadriť vážnu myšlienku. Takto je koncipovaná aj väčšina mojich fotogafickách diptychov.

  • 30. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 936x
  • 0
Internet vás fotiť nenaučí

Tibor Javor

Internet vás fotiť nenaučí

Fotím, fotíš, fotíme. Tí menej nároční mobilom, dovolenkári a šťastní rodičia najskôr kompaktom, a tí, čo sa považujú za vyššiu kastu a takmer profesionálov, zrkadlovkou. Terrabajty digitálnych obrázkov putujú zo senzorov všetkých veľkostí do pamäťových kariet, aby následne väčšina z nich skončila svoju existenciu na pokyn tlačidla „delete".

  • 19. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 881x
  • 24
reklama
Ako som fotil muflóny

Tibor Javor

Ako som fotil muflóny

Už ma to tak trocha začínalo srdiť. Celú zimu každé ráno vídavam cestou do práce na neďalekých lúkach čriedu muflónov a vysokej zveri, a ešte som sa nevybral ich pofotiť. Včera odpoludnia bolo tak pekné zlaté svetlo, že som neodolal.

  • 11. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 202x
  • 3
Pozvánka na výstavu

Tibor Javor

Pozvánka na výstavu

Výstava štyroch fotografov, združujúcich sa v klube priateľov fotografie pri Stredoeurópskom dome fotografie: Tibor Javor, Stano Pittner, Milivoje Jocic a Rudolf Baranovič, ktorí sa predstavia od 6.3.2012 v galérii Prolaika, sa skladá zo štyroch cyklov, po šesť fotografií. Ide o výber fotografií jednotlivých autorov na základe spoločne zvolenej témy, ktorou je ulica, príroda a bežný život. Každý z autorov má svoj vlastný štýl a pohľad na fotografiu, a taktiež svoju orientáciu smeruje odlišne.

  • 2. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 725x
  • 3
Ako skritizovali moje fotky na Portfolio Review

Tibor Javor

Ako skritizovali moje fotky na Portfolio Review

Nie každý z fotografov amatérov, či profesionálov postrehol, že aj toho roku sa ako sprievodné podujatie Mesiaca fotografie 2011 uskutočnila akcia Protfolio Review. Je zaujímavé byť účastníkom. Už piaty rok za sebou sa mi pošťastilo nechať si svoje práce skritizovať známymi odborníkmi, ako Rui Prata z Portugalska, alebo Walter Bergmoser z Nemecka. Alebo aj našou Petrou Cepkovou.

  • 7. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 352x
  • 37
Úpadok portálu fotky.SME

Tibor Javor

Úpadok portálu fotky.SME

Viac ráz som na mojom blogu ponúkol do diskusie tému úrovne fotografií na portáli fotky.SME. Opakovane som písal, že mi tento portál vyhovuje, napriek veľkej rôznorodosti autorov a ich tvorby. Spomínal som ale taktiež, že tu začína prevládať gýč a naozaj podpriemerné „cvaky". Je to aj moja častá téma. Teraz iba niekoľko poznámok.

  • 29. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 225x
  • 50
Pohoda na námestí. Fotografie

Tibor Javor

Pohoda na námestí. Fotografie

Obyčajné leto, obyčajné námestie, obyčajní ľudia. Teda vlastne turisti. A suvenírové stánky s ich tajomnými zákutiami. Svojrázny život bratislavského centra. Veselý ako predavačky goráliek a všakovakých maličkostí.

  • 11. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 841x
  • 4
reklama
Čo to vlastne fotíme? Kritická štatistika Fotky.SME

Tibor Javor

Čo to vlastne fotíme? Kritická štatistika Fotky.SME

Fotím, fotíš, fotíme... Letná sezóna je v plnom prúde a na fotografické portály pribúdajú denne tisícky fotografií, alebo aj iba takých „cvakov". Táto obrovská záplava fotiek sa priam valí aj na náhodného, či stáleho návštevníka portálu Fotky.SME. Čo to ale vlastne fotíme? Malé zhodnotenie v "polčase leta" nezaškodí.

  • 3. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 15 161x
  • 60
Fotenie naše letné... Rýchlokurz

Tibor Javor

Fotenie naše letné... Rýchlokurz

Je leto, prázdniny, čas dovoleniek a zážitkov, čas fotografovania a plnenia rodinných albumov a fotoportálov. Fotky.SME nevynímajúc. Denne tisíce fotiek. Počínajúc špičkovými dokumentami, oku lahodiacimi zábermi morských pláží a západov slnka pokračujúc a vysloveným brakom končiac.

  • 22. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 935x
  • 18
Olympus OM 40. Neprávom zabudnutý fotoaparát

Tibor Javor

Olympus OM 40. Neprávom zabudnutý fotoaparát

Keď sa povie „analóg", skúsený fotograf pomyslí  na tri značky. Nikon, Canon a Olympus. Keď k tomu pridáme historicky znejúce slovo „manuál", štatistika sa rozdelí tak pol na pol. Nikon a Olympus. Klasická „olympusácka" séria OM v určitých aspektoch dodnes ostala neprekonaná. A to napriek všetkým dnešným high-tech digitálom. OM 40 z tejto série považujem za jeden z najvyspelejších fotoaparátov určených pre kreatívnych fotografov.

  • 20. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 654x
  • 3
Fotografický diptych. Podľa mňa

Tibor Javor

Fotografický diptych. Podľa mňa

Priznám sa bez mučenia, že ku skladaniu a neskôr ku konceptuálnej tvorbe fotografických diptychov ma inšpiroval pred viacerými rokmi známy slovenský fotograf a pedagóg Ľubo Stacho. Jeho jabĺčka, či babky v bazéne mám stále pred očami. Listovaním na jeho stránkach sa dá dosť inšpirovať. A ísť možnože o krôčik ďalej, možno správnym, možno nesprávnym smerom.

  • 15. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 660x
  • 5
Opäť tak trocha „paparazzi“...

Tibor Javor

Opäť tak trocha „paparazzi“...

Tie nedeľné prechádzky starým mestom mám rád. A ešte radšej mám, keď manželka odskočí do neďalekého stánku s časopismi, a ja mám čas na zopár „cvakov". Mám taký pocit, že to robí úmyselne. Vie, že ma fotenie v meste baví, a taktiež vie, že vtedy so mnou nie je reč. Vtedy ma celého pohltí hľadáčik.

  • 8. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 321x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu