Rodinná masáž, alebo kto roznecuje sváry

Autor: Tibor Javor | 26.1.2015 o 16:36 | Karma článku: 7,63 | Prečítané:  1106x

„Inakí“ aktivisti do sporu o rodinu ani do mediálnych diskusií nepôjdu Sú totiž na rozdiel od protistrany mierumilovní. Takto by sa dalo interpretovať vyhlásenie zástupcov LGBTI komunity publikované okrem iného v SME.

Romana sa dala počuť, že ona medializovaná neodvysielaná kázeň je určite „hejterská“, a že „Nech kázeň pustia von, aby sme to mohli posúdiť.“ Bloger a aktivista Braňo Ondrášik zasa s rozhodnutím neísť do diskusie nesúhlasí, a tvrdí, že „cirkev a aliancia operujú s polopravdami či dokonca lžami.“ Napriek tomu spoločné rozhodnutie rešpektuje. No a marketingový poradca dúhových mimovládok zasa argumentuje, že LGBTI komunita by sa tak dostala do pozície bojovníkov proti tradičnej rodine. Oni vlastne proti tradičnej rodine nič nemajú.

Všetko teda nasvedčuje tomu, že cirkev (zrejme nielen katolícka) vlastne bojom za silnejšie postavenie rodiny primárne bojuje proti gejom a spol. Snažím sa tomu porozumieť, no nenachádzam jediného podporného argumentu. Tzv. „mienkotvorné médiá“, za ktoré sa považuje najmä SME a jeho najnovší klon Denník N, sú plné oslavných článkov na tému nádherných G a L rodín a útokov na cirkev, ktorá stojí isto-iste v pozadí zákerných referendových otázok. Nenašiel som v týchto médiách ani jediný článok o akomkoľvek pozitíve snáh AZR, tobôž o akomkoľvek pozitíve cirkvi. Dokonca aj pápeža takmer odignorovali.

Oháňajúc sa liberalizmom je cirkev označovaná za pôvodcu všetkého zlého, mlynskými kameňmi počínajúc a ovčími kiahňami medzi indiánmi končiac. Pripadá mi to, ako keby scenár písal Robert Langdon odhaľujúc tajné zákutia nejakej konšpirácie.

Priznám sa, že patrím zrejme k tej menej inteligentnej časti populácie, ktorá ešte verí na rozprávkové bytosti a navštevuje kostol. Nech v ostatnej dobe napínam uši ako chcem, nepočul som „z kancľa“ nijaké ohnivé a nenávistné reči. A to ani v našej stredoeurópskej „veľkodedine“, ani v dedinke na Záhorí, kde bývam. Dokonca jeden františkán asi pred dvoma týždňami zopakoval, že aj „inako sexuálne cítiaci“ sú ľudia, ktorých treba milovať. Tak ako všetci ostatní.

Ako som už spomenul, v jednom z ostatných článkov na SME Romana Schlesinger tvrdí, že LGBTI ľudia sa nevnímajú ako protistrana Aliancie za rodinu, obe skupiny podľa nej chcú dosiahnuť niečo iné a tento problém spolu nikdy nevyriešia. Tak teda „jedni o koze, druhí o voze“. Nie je to čudné?

Kto však teda píše všetky tie články? Opäť sa priznám, že aj ja sem tam čosi „blognem“, naposledy o „Katolibane“. No všetky tie oslavné články na „inakých“ v oných „mienkotvorných novinách“ hľadajú páni redaktori lupou? Alebo sú výsledkom programového postoja? Skôr to druhé, a nemá to s gejmi v podstate nič spoločné.

Po bolestivom zamyslení sa, veď patrím k tým menej inteligentným, som dospel k názoru, že tu teda musí byť niekto tretí. A to poriadne liberálny, teda taký, ktorému je sloboda nado všetko, a nedá si ju nijako obmedzovať. V čom však cirkev niekoho obmedzuje? Teda ak opomenieme jej vlastných členov, ktorých „drží na uzde“ desatorom a ďalšími stredovekými prikázaniami.

Nech si kto chce čo chce myslí, platí aj tu „cherchez la femme“, teda „za všetkým hľadajte ženu“. Lepšie povedané sex. Jablkom sváru zrejme bude rozdielny postoj tradicionalistickej a liberálnej časti spoločnosti k tejto životne dôležitej ľudskej aktivite. Kým tradicionalisti, iste ovplyvnení spomínanými stredovekými príkazmi a zákazmi, zastávajú názor, že táto činnosť má byť nejako „regulovaná“, liberáli zastávajú „protiregulačný“ postoj. Veď nám stačí regulácia mobilnej komunikácie a predpísané polomery zakrivenia uhoriek. Tak sa zdá, že tu teda vôbec nejde o gejov.

O čo teda ide? To je otázka vhodná pre C.G.Junga. Zjednodušene by sa dalo povedať, že liberálni aktivisti, teda redaktori, pisatelia spomínaných článkov, blogeri a, áno, aj tých desať dvanásť tvrdošijných diskutérov, pociťujú akúsi nepohodu, keď tu niekto „káže o morálke“, teda o tej stredovekej. Navyše, keď toto vydáva za „tradičnú hodnotu“ spoločnosti. Kostolná babka by povedala, že ich „hryzie svedomie“.

No oni sa meniť nemienia, veď by tým oklieštili svoju slobodu. Tak teda bojujú. Bojujú za to, aby sa mienka spoločnosti priklonila väčšinovo na ich stranu a uznala, že sex bez manželstva len tak pre zábavu je tá správna norma dvadsiateho prvého storočia. Možno, že aj je. Možno majú pravdu. No prečo to všetko váľajú na gejov? Tí sú v tom nevinne. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Marek Vagovič: Fico sa potrebuje udržať, aby sa kauzy nevyšetrili

Niektorí novinári berú Ficove výroky o prostitútkach príliš osobne, tvrdí novinár Marek Vagovič.

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Žiaden záujemca neponúka cenu, ktorá by uspokojila U. S. Steel. Predaj neuzavreli.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?