reklama

Odpočúvanie a sledovanie zamestnancov

Téma ostatných mesiacov je odpočúvanie elektronickej komunikácie americkou NSA a jej „bratskými" organizáciami v iných, najmä európskych, štátoch. Hovorí sa o napichnutých kábloch, úmyselných bezpečnostných dierach, či o priamej tichej spolupráci s internetovými a informačno-technickými gigantmi. Táto téma je politikum na najvyššej úrovni a žhavia sa pre ňu transatlantické linky. Ale: Nielen „veľký brat" počúva...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

O monitorovaní aktivít zamestnancov mám viacero skúseností z rôznych zamestnaní. Samozrejme nemám na mysli monitorovanie e-mailovej prevádzky a prístupu na internet, keď príslušná vnútropodniková smernica je v súlade so zákonom. Mám nielen nepeknú osobnú skúsenosť s nelegálnym monitorovaním elektronickej komunikácie, ale aj priame informácie o monitorovaní priam biologických potrieb človeka, najmä žien.

Skúsenosť prvá: Slovenská IT spoločnosť, dosť úspešná na trhu najmä so štátnou správou, kde som pre pár rokmi pracoval. Mal som na starosti obchodný úsek. Pustil som sa do jeho rekonštrukcie s takým zápalom, až som sa po čase stal pre majiteľa nepohodlný. Začal som totiž pretláčať korektné a férové metódy, čo sa v obchode so štátnou správou nie vždy nosí. Zrazu som si uvedomil, že majiteľ je príliš dobre informovaný o mojich aktivitách a rozrobených projektoch. Začal som tušiť, že číta maily a začal som si dávať pozor aj kam a kedy telefonujem z firemného mobilu. A začal som si hľadať nové miesto. Raz som však po pracovnej dobe zabudol vypnúť mobil. A ráno si ma šéf zavolal: „Čo ste robili vtedy a vtedy tam a tam?" Nemohol som mu odpovedať, že som sa cestou z Liptovského Mikuláša zastavil o pol šiestej v Žiline na pracovnom pohovore. Nepomohla výhovorka, že po práci sa môžem zastaviť kde chcem. Vysvitlo, že ma už dlhšie sleduje pomocou lokalizácie firemného telefónu. Pracovný pomer som skončil výpoveďou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skúsenosť druhá je v podstate veľmi podobná. Išlo o pobočku českej firmy na Slovensku, ktorá sa zaoberala e-learningom. Raz som bol priamym svedkom, ako sa šéf pobočky po meetingu v Prahe ožral ako doga, že vracal celú noc a ráno nebol schopný ani dôjsť na ďalšie rokovanie. Zasa som sa stal nepohodlný a história sa takmer detailne opakovala. Čítania e-mailov, odoberanie najlepších začatých obchodov, buzerácia a mobing. Došlo to tak ďaleko, že mi praskli nervy a sekol som mu kľúčmi od firemného auta a od kancelárie na jeho naleštený stôl. Výpoveď som ani nepísal...

Tretí príbeh nie je z vlastnej skúsenosti, pretože nie som žena. Bolo to pred viacerými rokmi v jednej veľkej medzinárodnej firme. Rozprávali mi to kolegovia v Londýne. Vo výrobe vtedy zaviedli bezdotykové dochádzkové karty. Nielen pri vstupe na pracovisko, ale aj priamo pri páse, išlo o fotografickú výrobu. Čoskoro sa snímače objavili aj na vstupe do kuchyniek a nedlho po tom ste sa bez karty nedostali ani na záchod. O pár mesiacov to prasklo. Odbory sa čudovali, že výpoveď dostalo viacero tehotných pracovníčok, ktoré to ešte nenahlásili zamestnávateľovi. Prišli na to, že podľa frekvencie návštevy toaliet zamestnávateľ dokázal zistiť že niektorá zo žien otehotnela. Zmenil sa jej pravidelný mesačný rytmus dennej frekvencie návštevy wc. Vtedy som výpoveď nedával. Vydržal som v slovenskej pobočke vyše desať rokov. Našťastie sme v Bratislave v kanceláriách tieto karty nemali. No GPS monitor vozidiel som ako šéf pobočky obchodníkom zaviesť musel...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže nielen „veľký brat" počúva.

Tibor Javor

Tibor Javor

Bloger 
  • Počet článkov:  370
  •  | 
  • Páči sa:  17x

Človek s niekedy iným pohľadom na tradičné hodnoty. Spoznáte ma aj pod nickom "commandcom". Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFotografieVšeličoZamysleniaPotulky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu