reklama

Lago di Leváre. Retrofotoreportáž

Mám ten retrosvet rád. Príjemná bufetárka, chladené pivo a dokonca – čisté toalety. Proste Lago di Leváre...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pri tomto bývalom štrkovisku akoby zastal čas. Ba možno sa ešte o kúsoček vrátil späť. Tie isté tváre chatárov, rovnako sa čvachtajúce deti a tá istá vôňa dozrievajúcich polí vôkol. A tie isté komáre.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kedysi som aj napísal jednu folkovú pesničku s refrénom: Leváre, Leváre – žerú ma komáre, Čo s nimi robiť mám, keď repelent nemám... "Levárky" sú pekné aj skoro zjari, keď ešte tie komáre neštípu.

Obrázok blogu

 

A ešte mnoho rokov predtým, ako som pri jednej stanovačke tú pesničku zložil, som na „Levárky“ chodil cez prázdniny na bicykli. Vtedy tam boli asi len štyri chaty a iba jedno malé jazero. Neskôr, počas boomu ROH rekreácií, prekvital miestny príjemný kemp so slušnou reštauráciou. A aby som nezabudol – aj bufet Komár. Pláž pri kempe s čistým záhorským pieskom poznali moje deti od čias hlbokého kočíka. Pre letné radosti všetkých druhov tu je priestoru aj dnes dosť.foto  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

  Dnes sú však „Levárky“ o čosi smutnejšie. Kemp je prázdny, reštika zatvorená, stánky v kempe demontované a známy bufet pri ňom mimo prevádzky. Ešteže funguje Komár a nový bufet oproti. A ten má – čudujsa svete – aj dosť čisté toalety, chladené pivo, klasické párky a príjemnú „ženu za pultom“. Pár ľudí z okolitých chát sa na malú terasu zmestí a tí ostatní sa zmestia na svoje deky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

foto  Voda je čistá, pomohla jej dvojročná revitalizácia jazera z eurofondov. Tá však nepomohla vodnému vtáctvu, ktoré hniezdilo obvykle v zadnej, kľudnejšej časti jazera. Dnes nevidno ani jedinú lysku, ani jedinú labuť... Škoda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Škoda je aj krásneho lesa, ktorý pred dvomi rokmi zvalila veterná smršť. Ráz krajiny sa úplne zmenil a z lesného charakteru jazera jazera ostalo málo. A málo je tu aj návštevníkov. Ani „Rudava-fest“ na náprotivnom brehu tomu raz do roka veľa nepomôže. Tu zastal čas...

foto: (C) Tibor Javor

Tibor Javor

Tibor Javor

Bloger 
  • Počet článkov:  370
  •  | 
  • Páči sa:  17x

Človek s niekedy iným pohľadom na tradičné hodnoty. Spoznáte ma aj pod nickom "commandcom". Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFotografieVšeličoZamysleniaPotulky

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu